Neurochirurgie Timișoara

Clinica de Neurochirurgie din Timișoara este un centru regional în care se rezolvă patologia cerebrală și spinală, tumorală, vasculară și traumatică, la adulti și copii. Totodată este un centru de pregatire universitar și postuniversitar.

Abonati-va la newsletter

Clinica de Neurochirurgie din Timisoara este un centru regional in care se rezolva patologia cerebrala.

Clinica de Neurochirurgie Timisoara pretuieste si respecta intimitatea ta. Pentru mai multe informatii, citeste Politica de confidentialitate.

Noutati

Conferința “Chirurgia durerii”

Septembrie 2016

Beniamin Constant descria durerea astfel: “Durerea este un șarpe care se strecoară printre toate piedicile și ne găsește întotdeauna”. Din păcate, putem cu toții să îi dăm dreptate deoarece fiecare dintre noi a simțit durerea. Se pare că nu ne ocolește pe niciunul. Scopul nostru ca medici este, însă, să luptăm împotriva ei pentru a o înlătura. Acest lucru a fost subiectul conferinței „Chirurgia durerii”, mai exact, răspunsul la întrebarea: “Cum putem trata un pacient neurochirurgical care prezintă dureri?”.

Conferința s-a desfășurat în Amfiteatrul B al Spitalului Clinic Județean de Urgență „Pius Brînzeu” din Timișoara în data de 22 septembrie a.c. având ca invitat special pe domnul doctor Andrei Brînzeu, medic în cadrul L’Hopital Neurologique et Neurochirurgical “Pierre Wertheimer” din Lyon, Franța. Acesta ne-a vorbit despre principalele mecanisme prin care poți sista o durere ce are ca punct de plecare sistemul nervos, precum și despre tratamentele chirurgicale care s-au dezvoltat pentru acest scop. Astfel, ne-au fost explicate tehnicile folosite în chirurgia durerii, precum: drezotomia, cordotomia, tractotomia, talamotomia mediană și inhibarea electrică a căilor ascendente, inhibare care se poate realiza la nivel medular, cortical sau cerebral profund. Aceste metode au fost expuse într-un mod interactiv prin prezentarea unor cazuri și discutarea acestora ulterior. Concluzia la care s-a ajuns este că medicina dispune la ora actuală de nenumărate opțiuni de tratament al durerii care, astfel, devine un dușman din ce în ce mai ușor de combătut.

În încheiere aș vrea să îi mulțumesc în numele Cercului Studențesc de Neurochirurgie din Timișoara domnului doctor Andrei Brînzeu pentru amabilitatea de a ne împărtăși din cunoștiințele sale deprinse dintr-o îndelungată experiență și, de asemenea, domnului doctor Horia Pleș, profesorul coordonator al acestui cerc, care a făcut această conferință realizabilă.

« Inapoi la noutati